Rolls-Royce ніколи не був брендом, який робить речі напівзаходами. Але іноді навіть їм хотілося вийти за межі розкоші і комфорту — у бік технології, сили і “що якщо?”. І V16-двигун Rolls-Royce — один із таких “що якби”.
⸻
🔧 Що це було
• У 2004 році Rolls-Royce представив концепт-кар 100EX, в якому вмонтували 9,0-літровий V16.(рис. 1) 
• Двигун цей був “експериментальним” — не призначеним для масового виробництва. 
• Будували три чи чотири таких мотори, декілька комплектів деталей (≈ п’ять наборів) для цього проєкту. 
• Один двигун встановили в тестовий стенд/мулину Phantom (чотиридверну модель) для перевірки.(рис. 2)
⸻
⚙️ Технічні деталі та “магія Rolls”
• Об’єм: 9,0 літра — неймовірний для сучасних “рухових коней”. 
• Коробка передач: шести-ступенева автоматична. 
• Роль концепту: показати, на що здатна інженерна думка бренду, протестувати межі технологій, комфорту, звуку й вібрацій. Rolls-Royce хотів зберегти атмосферу “магічної подорожі на килимі” (magic carpet ride), навіть із таким великим мотором. 
⸻
⚠️ Чому він так і не став серійним
Rolls-Royce офіційно сказав, що мотор не відповідав деяким основоположним характеристикам марки:
• шум / вібрації / плавність ходу: компанія не була впевнена, що зможе забезпечити потрібний рівень “тиші Rolls-Royce” з таким великим і складним мотором. 
• екологічні вимоги і витрати: у час, коли зростають нормативи по викидах, витраті пального й шуму, V16 виглядав як виклик.
• складність виробництва / вартість: виготовлення двигуна з 16 циліндрами, великої місткості, з усіма деталями — все це дуже коштовно, і продажі навіть Rolls-Royce не могли виправдати таких інвестицій.
⸻
📽️ Культова поява
• Один з V16 моторів використали в ролику / фільмі Johnny English Reborn (2011). Актор Роуен Еткінсон попросив перевести Phantom із таким двигуном для зйомок. 
• Також його “приміряли” для шоу-кару і концептів, щоб продемонструвати, що Rolls-Royce може і таке. 
⸻
💡 Наслідок і спадщина
Хоч V16 залишився лише в концептах і тестових екземплярах, його поява мала кілька важливих ефектів:
• довела, що Rolls-Royce здатен на інженерну сміливість, і може конкурувати й у “технологічній драмі”, а не лише в розкоші;
• стала “маячком” для фанатів марки — “що якщо б V16 дійсно з’явився в Phantom?”;
• підкреслила баланс між амбіцією і реальністю: навіть найрозкішніша марка має враховувати практичність, регуляції, репутацію.
×
×
Що таке верифікація?
Верифікація доступна лише для медійних особистостей, які підтвердили свою особу адміністрації сайту.