У 1972 році, на честь літніх Олімпійських ігор у Мюнхені, BMW представив справжній космічний концепт – BMW Turbo (E25)(рис. 1). Це був не просто шоу-кар: він став випробувальним майданчиком для технологій, дизайну і цілої нової філософії, яка згодом втілилася у першій моделі відділу BMW Motorsport GmbH – легендарному M1.
⸻
🚀 Технічні характеристики
• двигун – 2.0-літровий рядний 4-циліндровий із турбонаддувом (базувався на моторі від 2002 Turbo);(рис. 2)
• потужність – 280 к.с.;
• максимальна швидкість – 250 км/год;
• розгін 0–100 км/год – близько 6,6 секунди;
• кузов – клиноподібний, із висувними фарами та дверима-метелик.
⸻
🏁 Чим він був особливий?
Turbo E25 виглядав як машина з майбутнього:
• футуристичний дизайн від Пола Брака (Paul Bracq);
• яскраво-червоне забарвлення з чорними акцентами;
• новаторські двері-“метелики” (схожі на Lamborghini Countach);
• салон, орієнтований на водія, з цифровими елементами панелі.
Але головне – він був першим BMW із турбонаддувом у концепті суперкара.
⸻
🔧 Технологічні інновації
• Безпека: концепт мав інтегровані деформаційні зони та навіть радарну систему попередження про перешкоди (!) – для початку 70-х це було революцією.
• Аеродинаміка: низький профіль і клиноподібна форма підкреслювали спрямованість на швидкість.
• Турбонаддув: BMW тоді лише експериментував із турбінами, і Turbo став полігоном для цих тестів.
⸻
💡 Спадщина
Хоча зробили лише два екземпляри Turbo, він відіграв ключову роль:
• став основою для дизайну BMW M1 (1978);(рис. 3)
• показав, що BMW готовий кинути виклик Ferrari та Lamborghini;
• заклав фундамент для майбутньої лінійки М-моделей.
Turbo E25 досі вважається одним із найкрасивіших концептів 70-х, а для фанатів BMW – це “втрачене кільце” між класикою 2002 і першим справжнім суперкаром марки.
×
×
Що таке верифікація?
Верифікація доступна лише для медійних особистостей, які підтвердили свою особу адміністрації сайту.