У світі, де більшість автовиробників дивиться у бік електромобілів, Koenigsegg вирішив показати, що й двигуни внутрішнього згоряння ще не сказали останнього слова. Їхня технологія Freevalve — це спроба перевернути уявлення про класичний ДВЗ.
⸻
🚀 Як це працює?
У звичайному двигуні клапани відкриває і закриває розподільчий вал, який обертається синхронно з колінвалом.
У Freevalve все інакше:
• кожен клапан керується пневматикою, гідравлікою та електронікою;(рис. 1)
• відсутній розподільчий вал і звичний механічний привід;
• комп’ютер контролює кожен клапан окремо, оптимізуючи роботу двигуна в режимі реального часу.
⸻
🏎️ Що це дає?
• +30% потужності при тому ж об’ємі двигуна;
• –30% витрати пального;
• –50% викидів у порівнянні з класичним мотором;
• миттєве регулювання фаз газорозподілу та висоти підйому клапанів;
• можливість працювати в різних циклах (Otto, Miller, Atkinson) у межах одного двигуна.
⸻
🔧 Де застосували?
Першим серійним авто з Freevalve став Qoros 3 Qamfree (рис. 2) (китайський бренд, партнер Koenigsegg), показаний у 2016 році.
Koenigsegg же планує активно використовувати цю технологію у власних гіперкарах. Наприклад, у Gemera (рис. 3) — 2,0-літровий трициліндровий турбо-мотор з Freevalve видає 600 к.с. (!)
⸻
💡 Чому це важливо?
Freevalve доводить, що двигуни внутрішнього згоряння ще мають потенціал:
• вони можуть бути чистішими та ефективнішими, ніж більшість нинішніх бензинових і дизельних;
• ця технологія може дати нове життя компактним і економічним ДВЗ навіть в епоху електрифікації.
×
×
Що таке верифікація?
Верифікація доступна лише для медійних особистостей, які підтвердили свою особу адміністрації сайту.