Кінець 80-х. Автомобільна індустрія переходить у нову епоху — турбіни, електроніка, аеродинаміка.
А BMW раптом вирішує показати всім, що ще не забула, як робити справжні драйверські іграшки.
Так у 1987 році на світовій сцені з’явився BMW Z1(рис. 1) — компактний родстер з моторами від “трійки”, але з ідеями з майбутнього.
І головна з них — двері, які опускалися вниз у пороги кузова.
BMW Z1 був створений не як серійна модель, а як випробувальний полігон технологій.
І інженери з відділу BMW Technik GmbH просто відірвалися на повну:
• Кузов складався з знімних пластикових панелей, які можна було замінити самостійно (за бажанням — змінюєш колір авто).
• Шасі “Z-Tube” — сталевий монокок із неймовірною жорсткістю.
• Аеродинамічне днище — для стабільності на швидкості (для родстера це було рідкістю).
• І, звісно, двері, що опускалися вертикально вниз у пороги — без гідравліки, лише електромеханіка й дотик кнопки.(рис. 3)
Відчуття, коли ти сідаєш у Z1 без дверей, ніби в старий Lotus — тільки це BMW з кліматом і шкірою.
⸻
🏁 Дизайн і настрій
Z1 мав свій характер — він не намагався бути суперкаром.
Він був про чистий драйв і просту радість від керування.
Дизайн від Harm Lagaay (той самий, що пізніше створить Porsche 993) — мінімалістичний, але харизматичний: низький ніс, вертикальні задні ліхтарі, коротка база.
⸻
🧩 Обмежена серія
BMW спочатку планувала зробити лише 500 штук — для тестів і фанатів.
Але попит вибухнув, і зрештою випустили 8012 екземплярів між 1989 і 1991 роками.
Кожен з них збирався вручну в Мюнхені, і навіть сьогодні це один із найрідкісніших BMW серійного виробництва.
×
×
Що таке верифікація?
Верифікація доступна лише для медійних особистостей, які підтвердили свою особу адміністрації сайту.